Kunsten at købe et domæne
og indstille wordpress

Besøg fx Simply.com/dk

Brug søgefunktionen på forsiden til at finde et tilgængeligt domæne. Indtast det ønskede domænenavn og klik på “Søg”.

Vælg et domæne: Hvis dit ønskede domæne er tilgængeligt, kan du vælge det og klikke på “Fortsæt”. Hvis det ikke er tilgængeligt, kan du vælge et af de foreslåede alternativer eller prøve et andet navn.

Vælg en hostingplan: Simply.com tilbyder forskellige hostingplaner afhængigt af dine behov. start med Basis planen

Tilføj til kurv og fortsæt til betaling: Når du har valgt domæne og hostingplan, tilføj dem til din kurv og klik på “Gå til betaling”.

Opret en konto: Hvis du ikke allerede har en konto hos Simply.com, skal du oprette en. Indtast dine personlige oplysninger, såsom navn, adresse og kontaktinformation.

Gennemfør betaling: Vælg din betalingsmetode (kreditkort, PayPal, osv.) og indtast betalingsoplysningerne. Gennemfør betalingen ved at følge instruktionerne på skærmen.

Bekræftelse og opsætning: Efter betalingen vil du modtage en bekræftelsesmail med detaljer om din nye hjemmeside. Følg instruktionerne i mailen for at logge ind på dit kontrolpanel og begynde at opsætte din hjemmeside.

Gå ind i kontrolpanelet
hos simply og vælg 1 clik instalation

 

    Vælg wordpress og følg guiden
    Der instaleres  wordpress på dit websted

    Du skal vælge brugernavn og adgangskode  og godkende 

      Åbn  en browser

      Du logger ind på din hjemmeside gennem en browser

      Din internetadresse  vil typisk hedde :
      https://minside.dk/wp-admin 

      Log ind med
      Brugernavn og adgangsode

       

        Du er nu inde i backend hvor alle instillingerne kan foretages.

        Gå igang med grundinstillingerne

          Gå til Indstillinger > Generelt:

          1. Indtast navnet på din hjemmeside.
            Tilføj en kort beskrivelse af din hjemmeside.
          2. WordPress-adresse (URL) og Sideadresse (URL): Bekræft, at disse URL’er er korrekte.
          3. Angiv en e-mailadresse, som WordPress kan bruge til administration.
          4. Tidszone: Vælg den tidszone, der passer til din lokation.
          5. Datoformat og Tidsformat: Vælg de ønskede formater.
          6. Ugen starter på: Vælg den dag, hvor ugen skal starte.

             

            Skriveindstillinger

            Skrivning.
            Standard Indstillinger for Indlæg: Vælg din foretrukne standard kategori og format for nye indlæg.

            Post via e-mail (hvis relevant): Indtast nødvendige oplysninger for at konfigurere indlæg via e-mail.

            Update Services: Tilføj eller rediger opdateringstjenester for at sikre, at dit nye indhold bliver hurtigt indekseret.

            Læsning

            Din startside viser:
            Vælg om du vil vise dine seneste indlæg eller en statisk side som forside.

            Synlighed for søgemaskiner:
            Afkryds denne, hvis du ikke vil have, at søgemaskiner indekserer din side (kun anbefalet for udviklingssider).

              Diskussion: Skal kun indstilles hvis man vil have en blog – ellers spring over

              • Standardindstillinger for indlæg: Vælg, om du vil tillade kommentarer og pingbacks.
              • Andre kommentarindstillinger: Konfigurer, hvordan kommentarer skal vises og modereres.
              • E-mail mig, når: Vælg, hvornår du vil modtage e-mails om nye kommentarer og modereringsbehov.
              • Før en kommentar vises: Vælg, om kommentarer skal godkendes manuelt.

               

              Medier: kan springes over

              • Billedstørrelser: Definér standardstørrelser for miniature, medium og store billeder.

                Permalinks:

                Almindelige indstillinger: Vælg en permalink-struktur, der passer til dine behov. “Navn på indlæg” er ofte det bedste valg for SEO.

                 

                  Privatliv:

                  Privatlivspolitik: Vælg eller opret en side, der skal fungere som din privatlivspolitik.